نوشیدن قهوه سبب رشد مجدد مو
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 18 / 11 / 1390
نویسنده : سروش

سلام چه خبر نوشیدن قهوه سبب رشد مجدد مو می شود چرا که قهوه به دلیل داشتن کافئین، سبب تحریک فولیکول های ریز مو می شود و در نتیجه رشد مو دوباره آغاز می شود.
البته  مقدار کافئین باید زیاد باشد یعنی در حدود 60 فنجان قهوه، که در واقع با چنین درصدی کافئین به فولیکول های پوست اثر می کند.
البته با نوشیدن 6 فنجان قهوه در روز غیر ممکن است ، از این رو متخصصان به فکر تهیه قرص حاوی کافئین زیاد هستند که با طاسی مو مبارزه کنند.

Share
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: نوشیدن قهوه سبب رشد مجدد مو ,
تاریخ : 12 / 11 / 1390
نویسنده : سروش

سلام چه خبر مصرف پرتقال بهترین درمان چاقی است و با مصرف آن كمبود عناصر فلزی بدن تامین و مقاومت طبیعی بدن زیاد می‌شود، پرتقال ، سرشار از ویتامین‌های C ،B و A است.پرتقال دارای آهن، فسفر، كلسیم، منیزیم، سدیم ، پتاسیم، مس، كلر، گوگرد، روی و غیره است.آب پرتقال، اثر مقوی و نشاط‌ آور دارد و با مصرف آن، غلظت خون كاهش پیدا می‌كند، لذا می‌توان پرتقال را محافظ سیستم عروقی به‌حساب آورد.اگر آب پرتقال بدون پوست كندن میوه تهیه شود اثر مفیدتری دارد. آب پرتقال نوشابه‌ای مفرح و با خاصیت مدر و دارای اثر ضد سم است و مقاومت محیطی بدن را زیاد می‌كند.
افرادی كه چاق هستند، اگر رژیم پرتقال بگیرند، در رفع چاقی بسیار موثر است.در این رژیم باید چند روز پرتقال بخورند.برای معالجه چاقی و گرفتن رژیم لاغری، یك عدد پرتقال و 3 لیمو را به برش‌های نازكی ببرید و آن را مدت 10 دقیقه در نیم لیتر آب بجوشانید، 2 قاشق سوپ‌خوری عسل را به آن اضافه كنید و دوباره 5‌ دقیقه آن را بجوشانید، بعد آن را صاف و بگذارید سرد شود و هر روز 3 استكان كوچك از آن را میل كنید

Share
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: درمان چاقی با پرتقال ,
تاریخ : 12 / 11 / 1390
نویسنده : سروش

سلام چه خبر نوشیدن حداقل یک لیوان شیر در روز ذهن و عملکرد حافظه را بهبود می بخشد و می تواند از زوال نورولوژیکی پیشگیری کرده یا فرایند آن را آهسته کند.
دانشمندان دانشگاه "ماین" به منظور دستیابی به این نتایج، کارایی مغزی بیش از ۹۰۰ مرد و زن بین ۲۳ تا ۹۸ سال را با تجویز تستی که در آن ۸ پارامتر کلیدی مختلف را ارزیابی می کرد اندازه گیری کردند.
این محققان دریافتند کسانی که شیر یا فراورده های لبنی بیشتری مصرف می کردند به طور قابل توجهی نتایج بهتری به دست آوردند.
به خصوص، نسبت به کسانی که شیر نمی نوشیدند، افرادی که این نوشیدنی را مصرف می کردند ۵ برابر با خطر کمتری در انجام اشتباه تستها مواجه بودند.
براساس گزارش eMaxHealth، نتایج این یافته ها به بیانی ساده نشان می دهد که یک تغییر ساده در سبک زندگی و روش تغذیه می تواند به یک فرصت بزرگ برای به تاخیر انداختن یا پیشگیری از اختلال در عملکرد نورونها تبدیل شود.

Share
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: شیر بنزین مغز ,
تاریخ : 10 / 11 / 1390
نویسنده : سروش

سلام چه خبر با رژیم غذایی مناسب می‌توان مغزی سالم با عملکرد بالا حتی در دوران پیری داشت به شرط اینکه انتخاب غذاها و نوشیدنی‌هایتان هوشمندانه باشد.
کافئین و هوشیاری:
هیچ معجزه‌ای نمی‌تواند IQ را بالا ببرد و شما را باهوش‌تر کند؛ اما برخی مواد نظیر کافئین انرژی‌بخش بوده و به دقت و تمرکز بیشتر منجر می‌شود. کافئین در شکلات، نوشابه‌های انرژی‌زا و برخی داروها یافت می‌شود و بدون هیچ تردیدی شما را کاملا هوشیار و بیدار می‌کند.........

Share
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: مواد غذایی جهت افزایش تمرکز وتقویت حافظه ,
تاریخ : 10 / 11 / 1390
نویسنده : سروش

سلام چه خبر "فیبر" یک عنصر در بعضی از مواد غذایی است که می تواند قند خون ، کلسترول را کاهش داده و از بیماری های همچون سرطان روده بزرگ و بواسیر جلوگیری کند. اگر "فیبر" یک دارو بود تقاضا برای آن بسیار بالا بود.انسان ها مقدار کمی فیبر به صورت روزانه دریافت می کنند. هر مرد به صورت روزانه 35 تا 40 و هر زن بایستی 25 گرم فیبر دریافت کند. اما امروزه و به طور متوسط هر فرد 15 گرم فیبر دریافت می کند. البته فراموش نکنید که بهترین راه برای افزایش دریافت میزان فیبر استفاده از منابع طبیعی و نه منابعی که فیبر به آن افزوده شده است ، می باشد. منابع طبیعی فیبر :

1_ ذرت:..........

Share
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: فیبر دارویی موجود در مواد غذایی ,
تاریخ : 10 / 11 / 1390
نویسنده : سروش

سلام چه خبر سونا یک سری فایده دارد و یک سری مضرات. در این مطلب فواید سونا را برای سلامتی بدن بیان می کنیم.
- پس از 10 تا 15 دقیقه ورود به سونا، ضربان قلب 30 درصد افزایش یافته و برون ده قلب دو برابر می شود.
جریان خون عمقی کاهش یافته و جریان خون ..........

Share
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: فواید سونا ,
تاریخ : 9 / 11 / 1390
نویسنده : سروش

‏محققان به 12 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 طی 16 هفته شکلات تیره دادند و در همه این افراد میزان سطح کلسترول خون آنها کاهش پیدا کرد. 
سلام چه خبر
 مصرف شکلات‌های تیره و تلخ به تنظیم سطح کلسترول کمک می‌کند. محققان اعلام کردند که مواد تشکیل دهنده شکلات تیره می‌تواند به بیماران دیابتی در کنترل و تنظیم سطح کلسترول آنها کمک کند.
تحقیقات دیگر انجام شده در مورد شکلات های تیره نشان می‌دهد که شکلات‌هایی که از کاکائوی جامد تشکیل شده‌اند، دارای پلی‌فنول‌ها هستند که می توانند به کاهش بیماری‌های قبلی کمک زیادی کنند. 
محققان دانشگاه "‏Hull‏ " اعلام کردند که افراد مبتلا به دیابت می‌توانند با مصرف شکلات‌های تیره، سطح کلسترول را کاهش دهند. کلسترول بالا یکی از مشکلات شایع و اصلی در بین بیماران دیابتی است و این مشکل بسیار جدی است زیرا منجر به ابتلا به بیماری‌های قلبی و حمله‌های قلبی می‌شود.

Share
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: فواید مصرف شکلات‌های تیره و تلخ ,
تاریخ : 7 / 11 / 1390
نویسنده : سروش

تحقیقات جدید نشان داده مصرف تخم‌مرغ، به عنوان صبحانه و پیش از رفتن به محل کار، بهترین راه برای شروع روز است و می‌تواند از جذب کالری‌های ناخواسته در بدن جلوگیری کند. خوردن تخم‌مرغ به عنوان صبحانه می‌تواند به کم کردن میزان مصرف کالری در ناهار و شام کمک کند.

سلام چه خبر

محققان بر این باورند کسانی که به خوردن بیسکویت، کیک و یا شکلات در بعد از ظهر عادت دارند می‌توانند با مصرف تخم‌مرغ در صبح،‌این عادت را ترک کنند.محققان با بررسی سه نمونه صبحانه با کالری مشابه “تخم‌مرغ با نان تست”، “غلات با شیر”و “آب پرتقال با شیرینی” دریافتند خوردن تخم‌مرغ در صبح، سبب احساس سیری برای مدت طولانی‌تر در مقایسه با دیگر خوراکی‌ها در فرد می‌شود و تمایل خوردن در این افراد کمتر می‌شود.

Share
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: با مصرف تخم مرغ هیکلی متناسب داشته باشید ,
تاریخ : 3 / 11 / 1390
نویسنده : سروش

سلام چه خبر

1- آب ننوشید: بلافاصله بعد از صرف غذا آب خوردن سبب رقیق شدن شیر معده می شود، بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا آب ننوشیم.
2- سیگار نکشید: به طور کلی سیگار نکشید. اما سیگار کشیدن بعد از غذا گناه نابخشودنی به حساب می آید. سیگار محیط معده را اسیدی می کند افراد سیگاری نیم ساعت بعد از غذا سیگار بکشند.
3- میوه نخورید: از عادات بد ما میوه خوردن بعد از صرف غذا است بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا میوه نخورید چون سبب نفخ معده می شود البته میوه پخته اشکالی ندارد.
4- حمام نکنید: حداقل نیم ساعت فاصله قرار دهید به ویژه حمام داغ توصیه نمی شود زیرا در جریان خون در اطراف معده اختلال ایجاد می کند و بر هضم غذا اثر منفی می گذارد.
5- راه نروید: حداقل نیم یا یک ساعت بعد از صرف غذا پیاده روی طولانی نکنید چون هضم غذا بهتر صورت می گیرد.
6- نخوابید: در مورد خوابیدن تأکیدمی شود که حداقل 2 ساعت بعد از خوردن غذا انجام نشود بنابراین شام خوردن در آخر شب کار بسیار اشتباهی است.
7- چای ننوشید: در میهمانی ها هنوز غذا تمام نشده چای جلوی میهمان می گذاریم چای می تواند محیط معده را اسیدی کند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد بعد از غذا مایعات با نیم ساعت تا یک ساعت فاصله مصرف شود.

Share
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: مضرات 7 کار بعد از غذا خوردن ,
تاریخ : 23 / 10 / 1390
نویسنده : سروش

سلام چه خبر

Share
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , بازی , ,
برچسب‌ها: تست IQ آنلاین ,
آخرین مطالب

/
هر چیز که دیدم همه بگذاشتنی بود جزیادتوای دوست که ان داشتنی بود. با سلام: قول بده که هرگز با من موافق نباشی، حداقلش این که کاملا یا فی البداهه موافق نباشی. قول بده که همیشه دنبال موضوعی برای مخالفت در این وب خواهی گشت، دنبال استثناهایی برای چیزهایی که من گذاشته ام و مطالبی که به نظرت بی ربط و غلط می رسد. این طوری به من فرصت می دهی که ازت یاد بگیرم. من اگر پاسخی ندادم این طور تعبیر کن که موافق نظرت بودم.این وب مجالی است جهت روشنگری و پالایش. امیدوارم بزودی مرا کلیک کنی