مکمل‌های ضد پیری و بهترین آنتی اکسیدان‌ها
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 19 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

بهترین آنتی اکسیدان‌ها و مکمل‌های ضد پیری-سلام چه خبر

بهترین منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها شامل میوه‌ها و سبزی‌های دارای فیبر خوراکی زیاد، غلات سبوس‌دار، مغزها و حبوبات، دانه‌ها و همچنین مواد غذایی سرشار از پروتئین‌های ضد پیری هستند.
مصرف مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان برای سلامت بدن، تقویت سیستم ایمنی و همچنین افزایش طول عمر و به تعویق انداختن فرآیند پیری ضروری است. اما نقش دقیق آنتی اکسیدان‌ها در بدن چیست؟
سایت اینترنتی کامن سنس در مقاله جدیدی در این باره آورده است: آنتی اکسیدان‌های موجود در غذاها در واقع تاثیر مولکول‌های رادیکال آزاد را در بدن کاهش می‌دهند.
وقتی این مولکول‌ها ................

Share
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: مکمل‌های ضد پیری و بهترین آنتی اکسیدان‌ها ,
تاریخ : 19 / 8 / 1390
نویسنده : سروش
دارچین، ادویه‌ای کم نظیر با بوی مطبوع و تاریخچه کهن است. مصری‌ها از ۲هزار سال قبل از تولد حضرت مسیح (ع) از دارچین استفاده می‌کردند. این ادویه ارزشمند خاصیت دارویی زیادی دارد که در این مطلب از «ehow» درج شده است. * برگ درخت دارچین و روغن دارچین خاصیت‌های مشابه‌ای دارد. یک قاشق مرباخوری پودر دارچین به اندازه یک لیوان آب انار حاوی آنتی اکسیدان است. * دارچین سرشار از کلسیم، آهن، ویتامین C، K، منگنز و فیبر است. * خاصیت ضدباکتریایی دارد که برای خوشبو کردن دهان به کار برده می‌شود. * روغن آن مانع عفونت دهان که باعث بیماری لثه و خرابی دندان است، می‌شود. * با عفونت‌های باکتریایی در سیستم گوارشی مقابله می‌کند. * کلسترول خون را کاهش می‌دهد. * استنشاق روغن دارچین، تمرکز ذهنی و حافظه را بهبود می‌بخشد. * برای پیشگیری از فاسدشدن گوشت به عنوان نگهدارنده استفاده می‌شود. * پاشیدن مخلوطی از روغن دارچین، می‌خک، اکالیپتوس، لیمو و رزماری ۹۹درصد باکتری‌های موجود در فضا را از بین می‌برد. * افزودن آن به چای، گرفتگی سینه ومجرای تنفسی را التیام می‌بخشد. * افزودن آن به چای و سوپ حالت تهوع را کاهش می‌دهد. * مصرف مخلوطی از عسل و دارچین به جای مربا، میزان کلسترول را کاهش می‌دهد. * برای درمان ریزش مو مخلوطی از یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق مرباخوری پودر دارچین و کمی زیتون ولرم را روی پوست سر و مو بمالید و پس از ۱۵دقیقه بشویید. * برای درمان عفونت مثانه، ۲قاشق غذاخوری پودر دارچین و یک قاشق مرباخوری عسل را در یک لیوان آب ولرم حل و میل کنید. * روزی ۳بار مخلوطی از عسل و پودر دارچین را روی دندان بمالید تا درد آن از بین برود. * مصرف روزانه مخلوطی از یک قاشق غذاخوری عسل و یک چهارم قاشق مرباخوری پودر دارچین به مدت ۳روز، سینوزیت، سرفه و سرماخوردگی را درمان می‌کند. * مصرف مخلوطی از یک قاشق غذاخوری عسل و کمی پودر دارچین قبل از هر وعده غذایی به هضم غذا کمک می‌کند. * دارچین همراه با عسل، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و بدن را در برابر عفونت‌های ویروسی و باکتریایی محافظت می‌کند. * برای رفع درد آرتریت، ضمادی تهیه شده از مقداری عسل، آب ولرم و پودر دارچین را روی قسمت‌های دردناک بمالید تا درد تسکین پیدا کند. * همانند تمامی داروهای گیاهی، مصرف محدود دارچین مشکل ایجاد نخواهد کرد. به عنوان مثال، متخصصان مصرف روزی نصف قاشق مرباخوری پودر دارچین را توصیه می‌کنند. * مصرف بیش از حد دارچین، می‌تواند باعث حالت تهوع و جوش‌های پوستی شود.

 

Share
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: دارچین سرشار از کلسیم و آهن ودرمان ریزش مو ,
تاریخ : 18 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

● مهارت‌های کنترل عصبانیت را در خود رشد و توسعه دهید
افرادی که کنترل عصبانیت در آن‌ها سخت و دشوار است نیاز به برنامه‌ای برای کنترل عصبانیت دارند. نکات زیر، مسائل مهمی می‌باشند که به شما در کنترل عصبانیت کمک می‌کنند. این نکات را به خاطر سپرده و به‌کار بندید.
۱) نکته اول در کنترل عصبانیت
این سؤال را از خود بپرسید:» آیا این موضوع ده سال دیگر هم برایم مهم است؟ «به این وسیله می‌توانید مسئله را از دیدگاهی آرام‌تر بنگرید.
۲) نکته دوم در کنترل عصبانیت
از خود بپرسید:» بد‌ترین نتیجه مورد عصبانیت من چیست؟ «اگر کسی در پای صندوق فروشگاه از شما سبقت گرفت، سپری کردن سه دقیقه بیشتر، مسئله‌ای آنچنان مهم نمی‌باشد.
۳) نکته سوم در کنترل عصبانیت
تصور کنید که خود شما نیز‌‌ همان کار (کاری که موجب عصبانیتان شده است) را انجام می‌دهید. با خود رو راست باشید. قبول کنید که گاهی اوقات شما نیز جلوی یک راننده دیگر درمی‌آئید... بعضی مواقع این مسئله تصادفی است. آیا نسبت به خود نیز عصبانی می‌شوید؟
۴) نکته چهارم در کنترل عصبانیت
از خود بپرسید:» آیا طرف مقابل این کار را به‌طور عمدی نسبت به من انجام داده است؟ «در بسیاری از مواقع متوجه خواهید شد که این مسئله فقط در اثر بی‌دقتی و تعجیل رخ داده و کسی نمی‌خواسته شما را ناراحت کرده و بیازارد.
۵) نکته پنجم در کنترل عصبانیت
سعی کنید قبل از گفتن هر کلامی تا عدد ده بشمارید. انجام این کار رابطه مستقیمی با عصبانیت ندارد ولی می‌تواند صدمات ناشی از عصبانیت را به حداقل برساند.
۶) نکته ششم در کنترل عصبانیت
شمارش تا ده را با روش‌های جدید و بهتر انجام دهید مثلاً این کار را با یک تنفس که در عمق بین هر شماره عملی سازید. تنفس عمیق - از دیافراگم - به افراد کمک می‌کند تا احساس راحتی کنند.
۷) نکته هفتم در کنترل عصبانیت
می‌توانید سرعت شمارش اعداد را کند‌تر سازید. مثل شمارش شیوه قدیمی، یک کشتی بخار، دو کشتی بخار و... شاید شمارش کشتی بخار زیاد خوشایند نباشد، به‌جای آن می‌توانید بشمارید: یک شکلات، دو شکلات و.. و یا هر چیز دیگری که برای شما خوشایند و خنده‌دار باشد.
۸) نکته هشتم در کنترل عصبانیت
تجربه‌ای آرامش‌بخش را تجسم نمائید. چشمانتان را ببندید و در ذهن خود سفر کنید. این کار را در مکان‌های امیدبخش و به دور از استرس انجام دهید.

Share
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: مهارت‌های کنترل عصبانیت ,
تاریخ : 14 / 8 / 1390
نویسنده : سروش
سلام چه خبر

سلام چه خبر: پیازچه منبع غنی از ویتامین K، ویتامین C و همچنین منبع بسیار مفیدی از ویتامین A است.
افزودن پیازچه به سبزیجات دیگر مثل سیب‌زمینی، گل کلم، قارچ و سویا طعم بسیار خوشایندی به غذا می‌دهد و در سالاد نیز طعم و بوی آن ملایم‌تر از پیازهای دیگر است.
به گزارش پایگاه اینترنتی ارگانیک، همانطور که مطرح شد پیازچه منبع غنی از ویتامین‌ها و املاح است که به درمان بسیاری از ناخوشی‌ها و بیماری‌ها کمک می‌کند و همچنین تاثیرات و پیامدهای مضر بیماریهای دیگر را نیز کاهش می‌دهد. برخی از بارزترین
خواص این سبزی عبارتند از:

-‌ پیازچه قندخون را کاهش می‌دهد
- برای کاهش و بهبود مشکلات روده‌ای و معده‌ای موثر است
- اغلب بعنوان دارویی برای مقابله با سرماخوردگی‌ عادی استفاده می‌شود
- همچنین بعنوان یک اشتهاآور و نیز برای کمک به هضم غذا بسیار مفید است
- پیازچه هم چنین سرعت گردش خون را در بدن افزایش می‌دهد.

Share
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: پیازچه داروی سرماخوردگی ,
تاریخ : 6 / 8 / 1390
نویسنده : سروش
سلام چه خبر

سرما در راه است و به همراه آن هم افسانه های مختلف در مورد سرماخوردگی می آیند. همگی ما از کودکی با دیدگاه های مختلفی در مورد سرما خوردگی بزرگ شده ایم که همه ی آنها هم حقیقت ندارند. لیست ذیل سعی دارد شایعه هایی را که در مورد سرماخوردگی و آنفولانزا وجود دارند به ما بشناساند تا در آینده بهتر با آنها مقابله کنیم.

10. بیماری را با عرق کردن از بدن بیرون کنیم
مطمئناً همه ی ما در موقع سرما خوردگی خودمان را با چند پتو پوشانده ایم تا عرق کنیم و به این ترتیب بیماری را از بدن خارج کنیم. این کار اصلاً برای رهایی از شر بیماری موءثر نیست و تنها مزیت این کار آن است که چون احساس گرما می کنید، باعث می شود احساس خوبی داشته باشید.

9. خطر ابتلا به آنفولانزا از طریق واکسن
بعضی از مردم فکر می کنند که بعد از تزریق واکسن آنفولانزا .......

Share
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: باور های غلط در مورد سرماخوردگی ,
تاریخ : 5 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

سايت تخصصي «نيچروتراپيست» در مقاله‌اي دراين باره آورده است: آب در سياره زمين و در بدن ما مايع حيات است. از آنجا كه ۷۰ درصد از حجم كره زمين آب و ۳۰ درصد از آن خشكي است، بدن انسان نيز نسخه كوچكي از همين الگو است.
بنابراين گزارش، دي‌هيدراته شدن پديده‌ايست كه در آن آب و الكتروليت‌ها مثل سديم، كلريد و پتاسيم كه وجودشان براي فعاليت و سلامت بدن حياتي است، از دست مي‌روند يا از حجم آنها كاسته مي شود. مهمترين علت دي‌هيدراته شدن، عدم نوشيدن آب و مايعات به ميزان كافي است.
سردرد به خودي خود يك بيماري نيست اما علامتي است كه به ما هشدار مي‌دهد در بدنمان مشكلي بوجود آمده است. اغلب اوقات بدن به طور مستقيم به مشكل ايجاد شده، اشاره نمي‌كند. براي مثال وقتي بدنمان دچار كمبود آب مي‌شود، معمولا احساس تشنگي نمي‌كنيم، بلكه اغلب بروز اين قبيل سردردها به طور غيرمستقيم به ما يادآوري مي‌كنند كه بدنمان دچار كمبود آب شده است.
به طور معمول بدن يك فرد بالغ روزانه به دو تا پنج ليتر آب نياز دارد كه تعيين مقدار دقيق آن به قد، وزن و شكل الگوي زندگي فرد بستگي دارد. با اين حال به طور متوسط مصرف ۸ ليوان آب در روز براي يك فرد بالغ در شرايط عادي توصيه مي‌شود. بويژه اگر دچار سردرد شده‌ايد سعي كنيد آرام آرام اما مداوم آب بنوشيد تا سردردتان برطرف شود. در اين شرايط آب مثل يك معجون جادويي عمل مي‌كند. اگر با وجود مصرف آب كافي سردردتان ادامه پيدا كرد، قطعا مشكل جاي ديگري است و بايد با يك پزشك مشورت كنيد.

Share
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: معجونی برای تسکین سردرد ,
تاریخ : 2 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

نوشيدن آب سيب داروي موثري براي درمان سرماخوردگي و گرفتگي صدا و سرفه است.
اين روزها سيب در بازار فراوان است ، بد نيست تا فرصت هست از خوردن آن غافل نشويم.
سيب يك ميوه قليايي و تميزكننده بدن است و به علت دارا بودن پكتين زياد آب اضافي بدن را خارج مي‌‌كند . اگر روده تنبلي داريد سيب را روي آتش ملايمي بپزيد و آن را ميل كنيد البته حتما از ظرف لعابي يا تفلون استفاده كنيد زيرا به اين طريق پكتين و ويتامين‌هاي آن حفظ مي‌شود.
شربت سيب بهترين دارو براي درمان سرفه و گرفتگي صداست. براي تهيه شربت سيب يك كيلو سيب را شسته و با پوست قطعه ‌قطعه كنيد و در يك ليتر آب بپزيد سپس آن را با پارچه نازكي صاف كنيد و چند حبه قند به آن اضافه كنيد و دوباره روي آتش ملايم قرار دهيد تا قوام بيايد و آن را از روي آتش برداريد. روزي سه تا چهار فنجان از اين شربت بنوشيد.
سيب ميوه‌اي كلسيم‌دار است كه به جذب كلسيم نيز كمك مي‌كند.
اين ميوه خستگي مفرط بدن را از بين مي‌برد و دم‌كرده برگ آن ادرارآور و درمان‌كننده التهاب كليه و مثانه است.
نوشيدن آب سيب داروي موثري براي درمان سرماخوردگي و گرفتگي صدا و سرفه است.
اين ميوه مقوي كبد و اشتهاآور است و براي درمان تنگي نفس بسيار مفيد است. خوردن سيب حتي براي آنهايي كه بيماري قند دارند مفيد است چون قند خون را بالا نمي‌برد.
پوست سيب را مانند چايي دم كنيد و بياشاميد. اين چايي بهترين دوست كليه است.
آب سيب را با آبميوه‌گيري در منزل تهيه كنيد و فورا آن را بنوشيد زيرا در اثر ماندن آنزيم‌هاي خود را از دست مي‌دهد.
مراقب باشيد دانه‌هاي سيب را نخوريد زيرا داراي سيانيد بوده و مصرف زياد آن ايجاد مسموميت مي‌كند.

Share
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: خواص سيب ,
تاریخ : 30 / 7 / 1390
نویسنده : سروش

آنفلوآنزا تقریباً یک بیماری فصلی است که بسیار مسری می‌باشد. لذا از دست دادن، روبوسی کردن و نزدیک شدن زیاد به افراد بیمار خودداری کنید.
راه‌هایی وجود دارند که می‌توانید توسط آن‌ها در طی فصل آنفلوآنزا (فصل سرما) به این بیماری مبتلا نشوید یا خطر ابتلا به آن را کم کنید:

 

1- رژیم غذایی متعادل و سالمی داشته باشید. غذاخوردن صحیح در هر روز، باعث حفظ سلامت دستگاه ایمنی بدن می‌شود و داشتن یک دستگاه ایمنی سالم باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مثل آنفلوآنزا می‌گردد.

اگر تغذیه سالم و متعادلی نداشته باشید، از دریافت مواد مغذی‌ای که برای حفظ ایمنی بدن لازم هستند، محروم خواهید شد.

سعی کنید هر روز از سبزی‌ها و میوه‌های متنوع، به مقدار زیاد مصرف نمایید.

 

2- می‌توانید هر روز یک عدد کپسول مولتی ویتامین بخورید. مولتی ویتامین دارای ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

برخی مواد غذایی حاوی مواد مغذی فراوانی هستند و برخی دیگر مواد مغذی کافی ندارند. لذا شما فکر می‌کنید که تغذیه کافی و صحیحی دارید، ولی گاهی اوقات اینطور نیست.

سلام چه خبرمصرف مولتی ویتامین در کنار غذاهای روزانه، مواد مغذی‌ای را که ممکن است از طریق غذاها دریافت نکنید، به بدن شما می‌رساند.

برای انتخاب و خرید صحیح یک مولتی ویتامین خوب، با پزشک یا داروساز داروخانه مشورت کنید.

3- هر سال واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنید. در کنار یک برنامه غذایی سالم، تزریق واکسن آنفلوآنزا، از ابتلای شما به این بیماری جلوگیری خواهد کرد.
10 نکته مهم

1- با مصرف غذاهای متنوع و سالم و انجام ورزش روزانه از خودتان بر علیه این بیماری مواظبت کنید.

2- در مورد این بیماری، نباید خیلی هم حساس باشید. همه ما مریض می‌شویم، اما می‌توانیم با مراقبت صحیح از خودمان، از ابتلای مکرر به این بیماری در فصل سرما مصون بمانیم.

3- برخی افراد بیشتر از بقیه در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزا قرار دارند، مثل کودکان، افراد سالمند، افرادی که در بیمارستان و مراکز درمانی کار می‌کنند (مثل پرستاران)، زنان باردار و افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند (مثل مبتلایان به بیماری ایدز).

4- از دست دادن، روبوسی کردن و نزدیک شدن زیاد به افراد بیمار خودداری کنید. وقتی وارد محیط‌های عمومی و اجتماع می‌شوید، امکان ابتلای شما به بیماری آنفلوآنزا افزایش می‌یابد، مثل افراد شاغل.

5- اگر به طور اتفاقی با کسی دست دادید، یا بعد از دست زدن به وسایلی که خیلی‌ها به آن دست زده‌اند مثل در تاکسی، میله مترو یا اتوبوس و ...، حتماً دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

6- با کودکان خود درباره دوری از میکروب‌ها صحبت کنید و به آن‌ها یاد بدهید که دست‌های خود را به خوبی بشویند.

7- نکات بهداشت فردی را رعایت کنید. اگر مریض شدید و شاغل بودید، یک یا چند روزی مرخصی بگیرید و در منزل استراحت کنید. همچنین اگر کودکتان مریض شد، نگذارید به مدرسه برود. با این کار از گسترش ویروس آنفلوآنزا و سرایت آن به دیگران جلوگیری خواهید کرد.

8- تلفن و صفحه کلید کامپیوتر در محل کار، مهم‌ترین وسایل انتقال میکروب‌ها از یک فرد به فرد دیگر هستند، لذا مرتباً آن‌ها را تمیز و ضدعفونی کنید تا آلوده به میکروب نشوید.

9- با کسی در یک ظرف غذا نخورید و قاشق و چنگال و لیوان مخصوص به خود داشته باشید.

10- در صورتی که بیمار شدید، می‌توانید در صورت نیاز تحت نظر پزشک و با تجویز وی، آنتی‌بیوتیک مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود و زودتر بهبود یابید.

Share
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: جلوگیری از سرایت آنفلوآنزا ,
تاریخ : 25 / 7 / 1390
نویسنده : سروش

 دو لیوان آب -- بعد از بیداری -- کمک می کند به فعال کردن ارگان های داخلی یک لیوان آب -- 30 دقیقه قبل از غذا -- هضم راحت غذا یک لیوان آب -- قبل از گرفتن حمام -- کمک می کند به کاهش فشار خون یک لیوان آب -- قبل از خواب -- به منظور جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی

Share
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: آب خوردن ,
تاریخ : 24 / 7 / 1390
نویسنده : سروش

وزن کم کردن با 2 روش زیر امکان پذیر است:
1- سوزاندن کالری ‏ها با تمرین ورزشی
2- با انتخاب هوشمندانه ی غذا و کنترل واحدهای غذایی.

در تئوری، شما می‏ توانید با گذراندن ساعت‏ ها در سالن ‏های ورزشی مقداری از کالری را از بین ببرید، اما این کار در عمل، اتفاقی واقعی و یا خوشایند نیست، از طرفی چه کسی می‏ خواهد که فقط با برگ‏ های کاهو زندگی کند؟
در عوض اگر این 7 روش، هر روزه به کار گرفته شوند بدون تلاش زیادی به کاهش وزن کمک می‏ کنند.

1- حرکت دائمی
جیمزلوین پزشک کلینیک مایو در روچستر یک دهه را صرف مطالعه نقش حرکت روزانه یا NEAT (فعالیت ‏های غیرورزشی گرما‏زا در بدن) در سوخت و ساز بدن کرده است. کشف او این است که افرادی که پاهایشان را مرتب تکان می دهند و یا ایستادن را به نشستن ترجیح می ‏دهند و به طور کلی خیلی به اطراف حرکت می ‏کنند روزانه تا 350 کالری بیشتر از کسانی که مدام در حالت نشسته هستند، می ‏سوزانند که این مقدار چیزی در حدود 17 کیلوگرم در سال می شود.

2- اغلب وعده‏های غذایی را زیر 400 کالری نگه دارید
مطالعات بسیاری پیشنهاد می ‏دهند که بین وعده‏های غذایی خود فاصله‏ های مشخصی قرار دهید و حتی‏المقدر همگی را در یک اندازه تنظیم کنید. غذا خوردن در فواصل زمانی مشخص با سوزاندن میزان کالری بیشتری بعد از غذا خوردن، واکنش بهتر به انسولین
و کمتر بالا رفتن سطح کلسترول خون همراه است.
وقتی شما وعده‏ های غذایی منظمی در طول روز می ‏خورید کمتر احتمال دارد که دچار گرسنگی مفرط و یا پُرخوری شوید.

3- روزانه 8 لیوان آب بخورید
آب تنها یک برطرف کننده عطش نیست، بلکه ممکن است سرعت متابولسیم بدن را هم زیاد کند. محققان آلمانی دریافته ‏اند که نوشیدن 2 لیوان آب سرد میزان سوخت و ساز بدن را تا 30 درصد افزایش داده و اثر آن تا 90 دقیقه باقی می ماند؛ یک سوم این افزایش سوخت و ساز ناشی از تلاش بدن برای گرم کردن آب می باشد و بقیه آن ناشی از تلاش بدن برای جذب آب است. موقع آب خوردن هیچ کالری دریافت نمی ‏شود اما کالری‏ ها سوزانده می ‏شوند دُرست برخلاف زمانی که دیگر نوشیدنی های شیرین را می‏ نوشیم و کالری اضافی دریافت و حتی ذخیره می ‏گردد.
افزایش مصرف روزانه آب تا 8 لیوان به شما کمک می ‏کند تا در طول سال حدود 5/3 کیلوگرم کم کنید.
بنابراین سعی کنید قبل از وعده‏های غذایی، میان وعده‏ها و قبل از نوشیدن آب میوه‏ها و مایعات شیرین، یک لیوان آب بنوشید.

4- بالا و پایین رفتن از پله‏ ها
بالا رفتن از پله‏ ها، یک عمل برای تقویت کردن پاها است. چرا که شما دارید وزن بدن تان را ضد جاذبه زمین به بالا حرکت می ‏دهید. به این ترتیب از هر فرصتی برای این کار استفاده نمایید؛ البته اگر مشکل خاصی مانند کمردرد و زانودرد و ... دارید، قبل از آن با پزشک تان مشورت نمایید.

5- سرعت حرکات تان را کنترل کنید.
قدرت و شدت کارهای روزانه ‏تان را افزایش دهید. از جارو زدن گرفته تا به گردش بردن کودک تان. به عبارتی بهتر است همه کارهای تان را با جنب و جوش بیشتری انجام دهید.

6- از کیسه خرید خود، به جای دمبل استفاده کنید
این که از کسی دیگر بخواهید که کیسه خرید و یا چمدان شما را حمل کند، فرصت سوزاندن کالری و قوی ‏تر شدن بدنتان را می گیرید. کیسه‏ های خرید خود را به صورت متوازن و یک بسته در هر دست حمل کنید. حتی اگر مجبورید چندین بار طی مسیر کنید؛ 2 کیسه‏ ی کوچک تر را به جای یک کیسه‏ ی بزرگ حمل کنید؛ در این صورت خودتان می‏ توانید بارتان را جا به جا کنید.

7- در هر وعده غذایی 4 گرم فیبر بخورید
یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‏ تواند دریافت کالری شما را بدون این که احساس کمبود کنید کاهش دهد. در یک مطالعه مشخص شده زنانی که روزانه 13 گرم یا کمتر فیبر دریافت می ‏کنند ممکن است 5 برابر بیشتر از زنانی که فیبر بیشتری می خورند، دچار افزایش وزن شوند.
فیبر از طریق مکانیزم های زیر موجب کاهش وزن می شود:
1- سرعت غذا خوردن را کاهش می دهد چون به جویدن بیشتری احتیاج دارد.
2- سرعت حرکت غذا در طول مدت گوارش را افزایش می ‏دهد.
3- هورمون ‏های سیری را بالا می ‏برد.
برای دریافت 25 گرم فیبر در روز مطمئن شوید که 6 وعده یا میان وعده میل می ‏کنید که هر کدام از آن ها حدود 4 گرم فیبر را شامل می‏ شود.
در میان وعده های تان از میوه استفاده کنید و آن ها را در دسترس تان قرار دهید. به این ترتیب به سادگی فیبر دریافتی شما بالا می ‏رود.

Share
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: فقط با 2 روش وزن کم میشود!! ,
آخرین مطالب

/
هر چیز که دیدم همه بگذاشتنی بود جزیادتوای دوست که ان داشتنی بود. با سلام: قول بده که هرگز با من موافق نباشی، حداقلش این که کاملا یا فی البداهه موافق نباشی. قول بده که همیشه دنبال موضوعی برای مخالفت در این وب خواهی گشت، دنبال استثناهایی برای چیزهایی که من گذاشته ام و مطالبی که به نظرت بی ربط و غلط می رسد. این طوری به من فرصت می دهی که ازت یاد بگیرم. من اگر پاسخی ندادم این طور تعبیر کن که موافق نظرت بودم.این وب مجالی است جهت روشنگری و پالایش. امیدوارم بزودی مرا کلیک کنی