امکان ذخیره هر نوع فایل روی Google Docs
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 26 / 4 / 1390
نویسنده : سروش

امکان ذخیره هر نوع فایل روی Google Docs فراهم  شد. تا کنون سیستم تنها اجازه ذخیره فایل های سازگاری چون HTML، Word، PDF و فایل هایی از این قبیل را می داد اما به زودی به همه کاربران این اجازه داده خواهد شد که فایل ها با هر فورمتی را که حجمی کمتر از ۲۵۰ مگابایت داشته باشند را ذخیره کنند. همچنین به کاربران ۱ گیگابایت فضای رایگان اختصاص داده می شود. برای تهیه فضای اضافی کاربران می توانند با پرداخت ۲۵ سنت برای هر گیگابایت و برای یک سال فضای بیشتری در اختیار داشته باشند.  و از طریق دکمه آپلوددر بالا و سمت چپ صفحه اصلی گوگل داکس قابل دسترسی است. برخی کاربران ممکن است از قبل این امکان برایشان فراهم شده باشد و برخی دیگر ممکن است نیاز به زمان بیشتری باشد تا این امکان برایشان فعال شود.

اگرچه سیستم های به اشتراک گذاری فایل زیادی در اینترنت یافت می شود اما این سرویس گوگل سرویس ایده آلی برای فایل های طراحی شده، فایل های پرزنتیشن و … به نظر می رسد. و هنگامی که این سیستم کامل شود، فایل ها می توانند به طریق امن با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته شوند. شاید مهمترین برتری این سیستم این باشد که تقریبا تمام فایلهای مایکروسافت آفیس را می توان با آن باز و به صورت آنلاین ویرایش کرد. دسترسی به این سیستم از طریق اکثر مرورگرهای مدرن امکان پذیر است و نیازی به داشتن سیستم عامل خاص و یا ورژن خاصی از آفیس یا آکروبات ریدر نیست. همچنین گوگل امکان جستجو در بین همه فایل های آپلود شده و یا به اشتراک گذاشته شده را فراهم می کند. ممکن است اینگونه به نظر برسد که گوگل قصد دارد همه فایل ها و پرونده های شخصی شما را ایندکس کند. اما این اطلاعات برای شما محرمانه نگه داشته می شوند.

گوگل داکس بسیار کاربردی است و شایسته توجه بیشتری است. این برنامه ساده طراحی شده است اما برای انجام بیشتر کارهای معمول آفیس کافی است. اما بعید به نظر می رسد که شرکت های تجاری به اینگونه سیستم ها اعتماد کنند و پرونده های مهم خود را در اینگونه سیستم های ابرگونه آپلود کنند. بنابراین ممکن است هنوز بسیاری از کارکنان ترجیح دهند که به جای آپلود فایل در Google Docs ، آنها را به ایمیل ضمیمه کنند.

گوگل سرمایه گذاری زیادی روی راه اندازی سیستم های جدید می کند اما به نظر می رسد سال ها زمان نیاز باشد تا بتوان طرز تفکر ها را عوض کرد و کاربران را به اینگونه سرویس ها سوق داد. لطفا اگر شما هم تجربه ای در استفاده از این سرویس ها دارید آن را با ما در میان بگذارید.

Share
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , علمی و اموزشی , ,
برچسب‌ها: امکان ذخیره هر نوع فایل روی Google Docs ,
تاریخ : 26 / 4 / 1390
نویسنده : سروش

رتبه بندی الکسا محبوبیت یک سایت را زا نظر تعداد و روند مراجعه بازدید کننده نشان می دهد. از دیدگاه الکسا یاهو پر ترافیک ترین ، سپس ام اس ان و سوم گوگل پر ترافیک ترین سایتهای اینترنت می باشند. مشکل اینجاست که گزارش و آمار سایت الکسا از دقت بالا برخوردار نمی باشد.

 

. این گزارشها از تول بار الکسا که برروی مرورگرهای کابران نصب شده است جمع آوری می شود که این نمونه کوچکی برای ارائه چنین گزارش های کلانی است. رنک الکسایی که معادل 10000 باشد معادل بازدید 30 کابر است که روزانه آن سایت را مشاهده می کنند و تولبار الکسا را نصب کرده اند. پس اگر چند دوست داشته باشید که تولبار الکسا را نصب کرده باشند به راحتی می توانید نتایج را به نفع خود تغییر دهید.

مطلب حائز اهمیت دیگر اینکه اکثرا افرادی که در زمینه فناوری و تکنولوژی اطلاعات علاقمند هستند این تولبار را نصب می کنند. پس سایتهای کامپیوتری ، برنامه نویسی و طراحی صفحات وب رتبه الکسای پایین تری پیدا می کنند و محبوب می شوند در صورتی که سایتهای دیگری مانند که در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت ندارند، با رتبه های بالای الکسا از محبوبیتشان کاسته می شود. رتبه بندی الکسا در حال حاضر هنوز به عنوان یک فاکتور مثبت تلقی می شود هر چند که قابل دخل و تصرف است و به نظر می رسد که گوگل نیز برای رتبه بندی الکسای سایتها امتیاز کمی را در نظر دارد و این بدان معناست که اگر رتبه بندی الکسای سایتی پایین باشد ، از سایتهای همتای خود در رتبه بندی کمی جلوتر است.

بر خلاف آنچه گفته شد، تغییر دادن رتبه الکسای زیر 1000 بسیار مشکل است و با مرور روزانه یک سایت و تعدادی مرورگر مجهز به تولبار الکسا امکان پذیر نمی باشد. رتبه الکسای ملیونی نشانگر تعداد پایین ترافیک و ضعیف بودن سایت در جذب ترافیک است. برای اینکه از فعالیت سایت خود در الکسا (Alexa) با خبر شوید و یا اینکه از موقعیت سایتهای مشابه خود خبر کسب کنید می توانید تولبار الکسا را نصب کرده و یا به بخش گزارش گیری سایت الکسا مراجعه کنید و نامسایت مورد نظر را وارد کنید.
 

Share
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , علمی و اموزشی , ,
برچسب‌ها: رتبه بندی الکسا- Alexa Rank چیست؟ ,
تاریخ : 27 / 4 / 1390
نویسنده : سروش

برای بهینه کردن سایت خود برای موتورهای جستجوگر زمان لازم برای تفکر استراتژی لینکهای وارده به سایتتان به تفکر از دست ندهید و با برنامه ریزی استراتژی مناسب را برگزینیند! یک لینک وارد شده به سایت شما (inbound link) لینکی است که از یک سایت دیگر به سایت شما وارد شده است که یک استراتژی مهم و پایدار در بهینه سازی موتورهای جستجوگربه شمار می آید به طوری که سایتهایی که رتبه بهتری درنتایج موتورهای جستجوگر دارند، لینک های با کیفیت بیشتری به آنها وارد و ایجاد شده است.

 

چرا لینک به سایت (inbound link) برای سایت شما مهم است؟ آنها می توانند…

مشتریان بالقوه را برای شما از طریق کلیک بر روی لینک به دست آورند.

آمار بازدیدکنندگان سایت شما را بالا ببرند

رتبه شما را در نتایج جستجو بالا ببرند

اگرچه برای گرفتن لینک ....

Share
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , علمی و اموزشی , ,
برچسب‌ها: افزایش ترافیک توسط (inbound link) ,
تاریخ : 21 / 4 / 1390
نویسنده : سروش

چرا سایت ما در موتورهای جستجو ثبت نمی شود؟ یا چگونه می توانیم از قرار گرفتن سایتمان در لیست سیاه موتورهای جستجو جلوگیری کنیم؟

اگر متوجه شده اید که هرکاری میکنیدنمی توانید سایت خودتان را در موتورهای جستحو ثبت کنید، این مطلب را حتما بخوانید.

چرا سایت ما در موتورهای جستجو ثبت نمی شود؟ یا چگونه می توانیم از قرار گرفتن سایتمان در لیست سیاه موتورهای جستجو جلوگیری کنیم؟

بهترین روش برای برای جلوگیری از بروز این مشکل، عدم استفاده از روشهای سوال برانگیز برای موتورهای جستجو است. البته اگر متوجه شدید که با استفاده از روشهائی که در ادامه این مبحث ارائه شده ، بازهم سایت شما در لیست سیاه نیست، بدانید که در حال حاضر بدلیل استفاده از این روشها رتبه سایت شما پائین آمده و در آینده نه چندان دور سایت شما در این لیست قرار خواهد گرفت. در ادامه این مبحث از سایتهائی که نام آنها در لیست سیاه قرار میگیرد با عنوان سایتهای بلوکه شده نام می بریم. بلوکه شدن یک سایت می تواند از طریق بلوکه شدن نام دامنه سایت شما یا آی پی آدرس سایت شما باشد.
اما اینکه از چه کارهائی باید اجتناب کنیم تا سایت ما در لیست سیاه موتورهای جستجو قرار نگیرد و بلوکه نشود............

Share
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , علمی و اموزشی , ,
برچسب‌ها: چگونه می توانیم از قرار گرفتن سایتمان در لیست سیاه موتورهای جستجو جلوگیری کنیم؟ ,
تاریخ : 21 / 4 / 1390
نویسنده : سروش

برای شما تعدادي از برترين موتور هاي جستجو معرفي مي شوند شايد فكر كنيد با وجود موتور هاي جستجويي همانند گوگل ديگر احتياج به استفاده از موتور هاي جستجوي مختلف نمي باشد ولي اين تفكر باعث محدود شدن شما مي شود چون هيچ موتور جستجويي حتي گوگل نمي تواند ادعا كند كه همه صفحات وب را در خود جاي داده است بنابراين براي پيدا كردن موضوع خود سعي كنيد از موتور هاي جستجوي ديگر هم استفاده كنيد.

http://www.yahoo.com

http://www.google.com

http://search.msn.com

http://www.altavista.com

http://www.a1search.net

http://infotiger.com

http://www.212.net

,........

و....

Share
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , علمی و اموزشی , ,
برچسب‌ها: لیست برترین موتورهای جستجو ,
تاریخ : 9 / 4 / 1390
نویسنده : سروش

Pagerank به معنای رتبه صفحه است و در اصل امتیازی است كه گوگل برای هر صفحه وب قائل می‌شود. برای دیدن رتبه صفحات یك سایت می‌توانید تولبار گوگل را دانلود و روی IE خود نصب كنید تا به محض ورود به هر صفحه‌ای امتیاز آن صفحه را روی نوار ابزار گوگل مشاهده كنید. هرچه امتیاز شما در گوگل افزایش یابد، باعث می‌شود تا گوگل شما را در صفحه جست‌وجو، در رتبه بالاتری نمایش دهد. برای افزایش رتبه خود در گوگل باید نكاتی را رعایت كنید كه در ادامه در مورد آن بحث می‌كنیم. حتی اگر بالا رفتن امتیاز گوگل برایتان مهم نیست، نكات كلیدی را به‌كار گیرید، زیرا گوگل سایت‌هایی را كه این نكات را رعایت نكرده‌اند از لیست جست‌وجویش حذف می‌كند و دیگر در هیچ یك از سایت‌های شركای گوگل نیز نام شما نشان داده نمی‌شود.

مكانیزم عملكرد PageRank
مكانیزم كلی امتیازبندی صفحات به صورتی ....

Share
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , علمی و اموزشی , ,
برچسب‌ها: PageRank , افزایش PageRank , افزایش پیج رنک , بالا بردن PageRank , راه های افزایش رنک گوگل , پیج رنک چیست , چکر پیج رنک , چگونه پیج رنک بالا ببریم , گوگل PageRank ,
تاریخ : 13 / 4 / 1390
نویسنده : سروش

چرا کلمات کلیدی؟

همانطور که شاید خیلی ها بدانند طرز کار موتور های جستجو گر به شکل عنکبوتی یا همان اسپایدر(یاد فیلم مرد عنکبوتی نیفتید!) است. یعنی ربات های برنامه نویسی شده ی موتورهای جستجو مثل عنکبوت ها در کدهای صفحات وب و نه شکل رو ظاهر آن ها! می خزند و مشابه ترین موارد با با مورد جستجوی کاربر به نتایج تاپ خود می برند.

خوب بر گردیم به سوال. یک نکته مهم و توافق شده بین موتورهای جستجو و طراحان سایت ها همین کلمات کلیدی یا KeyWord ها هستند. پس وقتی می دانیم چه چیز می تواند رتبه ما را در سرچ اینجین ها بالا ببرد ادامه کار آسان تر است.

چگونه انتخاب کنیم؟ چقدر؟ چه چیز؟
این سوال بسیار کلیشه ای است! ولی چون می دانم بسیاری از شما این سوال در ذهنتان بدجور بی جواب مانده ، منم هم به ان پاسخ میدهم.
همانطور که در مقاله افزایش بازدید و ترافیک قبل گفتم، از سرویس ADwords استفاده کنید.
ابتدا به سایت : https://adwords.google.com/Adwords/welcome.html بروید.
خوب تنها کاری که باید بگنید بررسی کلمات یا بهتر بگویم عبارات کلیدی است. با توجه به محتوای سایتتان عبارات مختلف را جستجو و ببینید که گوگل کدام را به شما پیشنهاد میدهد و کدام ها پر مخاطب تر هستند.

اگر بعد از اینکار و بعد از یک ماه باز ترافیکتان تغییر نکرد ، بروید و کلمات دیگر را انتخاب کنید! یک وبمستر خوب پشتکار دارد و این پروسه طاقت فرسا را باید بگذراند.
در مورد چقدر هم بگویم که اکثر موتورهای جستجو یا همان سرچ اینجین ها بیشتر از ۱۵۰ تا نهایتا
۲۰۰ کاراکتر را نمیخوانند. پس کلمات کلیدی زیاد و بیش از ۲۰۰ کارکاتر نه تنها به افزایش بازدید شما
کمک نمیکند، بلکه باعث سنگین شدن سایت و همچنین در صورت تکرار کلمات کلیدی باعث اسپم شناخته شدن شما توسط موتورهای جستجو میشود.

کجا بزارم؟
طبق تجربه شخصی بهترین مکان برای گذاشتن کلمات کلیدی ، بعد از قسمت Title است. زیرا عنکبوت های اینترنتی، از بالا به پایین سایت شما را می خزانند!

چرا این همه زحمت؟
در یک مقاله خوندم که :
همواره ١٠ جایگاه اول نتایج حاصل از جستجو در موتورهای جستجوگر، متعلق
به سایت های مشهور است وبا وجود میلیون ها سایت رقیب، افراد واقعا وقت
خود را تلف می آنند .

و حرف آخر
هیچگاه از غلط املایی نگذرید! خیلی ها هنگام تایپ عبارات در موتورهای جستحو کلمات را اشتباه وارد میکنند. به مثال من توجه کنید تا همه چیز دستگیرتان شود.

مثال:
فرض کنیم سایتی دارم با همان محتوای هاست! خوب بهترین کلمات کلیدی برای من اینها بودند:
هاست , هاست رایگان , هاست لینوکس , هاست ویندوز

خوب اینها فقط چند مورد بودند. دیدید که از کلمه استفاده نکردم و فقط از عبارات استفاده کردم. در ضمن به دو مورد آخر نگاه کنید که اشتباه املایی هم دارند! اما همونطور که گفتم خیلی ها اشتباه تایپ میکنن. حالا که کلماتمان مشخص شده، آن ها در صفحه وب و بعد از تگ تایتل قرار میدهیم.

Share
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , علمی و اموزشی , ,
برچسب‌ها: راز کلمات کلیدی! ,
تاریخ : 12 / 4 / 1390
نویسنده : سروش

گوگل هنوز اطلاعات زیادی در مورد sitelinks ها به وب مستر ها و سئو کار ها ارائه نداده است.
اما سعی می کنیم که مانند اکثر مباحث سئو از روی تجربه و بررسی سایت ها به یک نتیجه گیری برسیم.
برای آشنایی بیشتر با sitelinks عکس زیر سایت لینک سایت wikipida را با جستجوی کلمه “wikipida” نشان می دهد:

Google-Sitelinks.jpg (390×155)-سلام چه خبر

دلایل داشتن Sitelinks به ترتیب اولیت:
۱- دامینی با پیچ رنک بالا (احتمالا بیشتر از ۱)
۲- سن دامین زیاد باشد (احتمالا بیشتر از ۱ سال)
۳- لینک های ورودی زیادی داشته باشد.
۴- بازدید بالا سایت (مثال نقض زیادی دیدم اما بنظرم هنوز مهم است)
۵- وردی زیادی از گوگل (سئو قوی)

* ار دیدگاه سئو شما مسیر های زیادی برای بدست آوردن بیشترین امتیاز دارید، هر مسیر امتیاز متفاوتی دارد و ممکن است شما فقط از یک مسیر استفاده کرده باشید.
پس در مورد مثال های بالا، ممکن است سایتی فقط رنک بالایی داشته باشد و عوامل دیگر را نداشته باشد و یا تمام موارد را به مقدار کم داشته باشد.

فرض می گیریم که شما مدیر یک سایت هستید
به سایت شما sitelinks تعلق گرفته است و می خواهید بدانید که با جستجوی چه کلمه کلیدی در گوگل sitelinks سایت شما نمایش داده می شود.

عوامل تخصیص یک کلمه کلیدی برای نمایش سایت لینک:
۱- اسم دامین به زبان خودتان
۲- چگالی کلمه کلیدی در کل سایت
۳- لینک ورودی با آن کلمه (anthor text)

ممکن است بعد از تغییر و تحولاتی در سایت این کلمه کلیدی تغییر کند یا بر اساس تغییر الگوریتم گوگل، سایت لینک سایت wikipida با کلمات دیگری نمایش داده شود.

* توجه کنید دو لیستی که آورده شد می تواند شامل موارد دیگری نیز باشد.
بهترین راه یاد گرفتن بیشتر در این مورد و اکثر مسائل سئو این است که در گوگل سایت های را بررسی کنید.
ممکن است به مورد دیگری هم بر خوردید که بسیار تاثیر گذار باشد.

البته یک آموزش مقدماتی هم برای سایت لینک ها وجود دارد که می دانم به کاربر های زیادی کمک می کند:
ویرایش لینک های موجود در google sitelinks
1- وارد گوگل وب مستر و سپس دامین مورد نظر شوید.
۲- به این مسیر بروید: Site configuration => Sitelinks
3- لینک هایی که به نظرات مهم نیستند را بلوک کنید (می توانید دلیل آن را هم مشخص کنید)
۴- بعد از مدتی گوگل بلوک شدن آن لینک را تایید می کند، همینطور می توانید بعد ها لینک ها بلوک شده را برگردانید.

منبع : zabet.ir

 

Share
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , سایتهای مفید , علمی و اموزشی , ,
برچسب‌ها: ایجاد Sitelinks , گوگل Sitelinks ,
تاریخ : 10 / 4 / 1390
نویسنده : سروش

گوگل اول آپریل با نوشته‌ای قرمز رنگ در بالا و سمت راست صفحه‌اش امکان خیلی جذابی را معرفی کرد!

Gmail Motion -سلام چه خبر

سال ها پیش از پیدایش اینترنت، ابزارهایی مانند صفحه کلید (keyboard) و موشواره (mouse) اختراع و از آن زمان تا کنون پیشرفت های فنی بیشمار راه را برای تعامل موثرتر انسان و کامپیوتر هموار نموده اند. بنابراین امروزه شاید بتوان موشواره و صفحه کلید را جزو فن آوری های قدیمی و از مد افتاده طبقه بندی کرد. با معرفی Gmail Motion از این به بعد می توانید بدون نیاز به ابزارهای مذکور و تنها با حرکات اعضای بدن مانند دست ها در Gmail به نامه نگاری بپردازید.

روش کار...

Share
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , علمی و اموزشی , ,
برچسب‌ها: معرفی امکان جدید جیمیل گوگل ,
تاریخ : 10 / 4 / 1390
نویسنده : سروش

گوگل برای رتبه بندی سایت های مختلفی که به دنبال جستجوی کلید واژه ها در دسترس قرار می گیرند یک ملاک دیگر را هم در نظر می گیرد که سرعت بالا آمدن آن سایت است.
اهمیت سرعت وب سایت از نظر گوگل-سلام چه خبر

بنقل از اینفوورلد، دو تن از مهندسان برجسته موتور جستجوی گوگل به نام های آمیت سینگال و مت کاتس روز جمعه از افزوده شدن این شاخص به

جمع شاخص هایی خبر دادند که گوگل از آنها برای رتبه بندی نتایج جستجو استفاده می کند.

این دو نفر می گویند چند ماهی است که در حال آزمایش و بررسی در این زمینه هستند و از چند هفته قبل این شاخص را نیز به جمع شاخص های جستجوی گوگل افزوده اند.

به گفته این دو مهندس، گوگل بر این باور است که سایت های سریعتر عملکرد بهتری دارند و لذا از چند مؤلفه دقیق برای ارزیابی سرعت لود شدن صفحات یک سایت استفاده می کند.

به گفته مهندسان گوگل این تغییرات فعلاً تنها یک درصد از کل نتایج جستجو در گوگل را پوشش می دهد و قرار است به تدریج بر این رقم افزوده شود.

سرعت وب سایت شما از نظر گوگل:  http://pagespeed.googlelabs.com

Share
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , علمی و اموزشی , ,
برچسب‌ها: اهمیت سرعت وب سایت از نظر گوگل ,
آخرین مطالب

/
هر چیز که دیدم همه بگذاشتنی بود جزیادتوای دوست که ان داشتنی بود. با سلام: قول بده که هرگز با من موافق نباشی، حداقلش این که کاملا یا فی البداهه موافق نباشی. قول بده که همیشه دنبال موضوعی برای مخالفت در این وب خواهی گشت، دنبال استثناهایی برای چیزهایی که من گذاشته ام و مطالبی که به نظرت بی ربط و غلط می رسد. این طوری به من فرصت می دهی که ازت یاد بگیرم. من اگر پاسخی ندادم این طور تعبیر کن که موافق نظرت بودم.این وب مجالی است جهت روشنگری و پالایش. امیدوارم بزودی مرا کلیک کنی